2012. szeptember 24., hétfő

Csalánkrémleves

Tegnap sétálás közben friss csalán mezőket találtunk. A párom nyomban "belevette" magát, ugyanis érdekes módon, ha friss hajtású, üde csalán növényekbe "ütközünk", akkor ő rögtön megkóstolja. Jó ízűen lakmározik belőle, míg én megütközve nézem, ahogy leszedi (már az sem kellemes), megrágcsálja és lenyeli....
Máskor is hoztunk már haza és megszárítottuk teának a leveleket, de most kitalálta, hogy főzzem meg neki..... ohh, mammamija!

nos sikerült találnom egy egyszerű receptet és az alapján elkészítettem:

Hozzávalók:

1 jókora adag csalán
2 közepes krumpli
2 ek étolaj
2 gerezd fokhagyma
4-5 dl tej / tejföl

bors
szerecsendió

Így készült a csalánkrém levesem:

A csalán leveleit a száráról leszedettem a párommal és meg is mosattam vele :)
A krumplit meghámoztam, felkockáztam.

Egy kisebb fazékban az összetört fokhagymát az olajon megpirítottam.
Hozzáadtam  a felkockázott krumplit, majd a közben lecsipegetett és megmosott csalánlevelet a párom rakta a fazékba, ezután felengedtem annyi vízzel, hogy ellepje, sót is szórtam bele
Amikor a krumpli megfőtt, hozzáadtam egy kis doboz főzőkrémet (vagy tej, tejfölt / kefírt / aludtejet), összeforraltam, majd turmixgéppel összeturmixoltam, és újból visszatettem a tűzhelyre, beletettem a borsot és a szerecsendiót és újból összeforraltam.

A párom már alig várta, hogy megkóstolhassa :)



a tetejére levesgyöngyöt szórtunk, és nagyon ízlett a páromnak......  a kíváncsiság győzött, én is megkóstoltam :) nos nekem nem lesz a kedvencem, de érdekességnek jó volt, és elhatároztam, hogy alkalomadtán még kipróbálom egy kis sült bacon szalonnával megszórva :)


A csalán sok vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, ezt figyelembe véve, érdemes lenne gyakrabban becsempészni a konyhába.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése