2012. szeptember 19., szerda

Túrós lepény

Anyukám gyakran csinál még mindig túrós lepényt, néhányszor már én is elkészítettem. Nyaranta friss kaprot is teszünk bele, emlékszem, gyerekkoromban azt nem szerettem, most pedig már nagyon is finomnak tartom a kapros, túrós lepényt.

Vasárnap sütős hangulatom volt, és a túrós lepényt készítettem el.
Mivel édesanyám sosem méri a kelt tésztához a hozzávalókat, így én is ehhez a hagyományhoz tartom magam :)

Először is fel teszek héjában főni 5-6 szem krumplit, (kb fél óra) 

A tésztához kb fél kiló lisztet egy tálba öntök, szórok bele egy csipet sót, kb. egy deci langyos, cukros (1 teás kanál) tejben megfuttatok 1 csomag élesztőt és a liszt közepére öntöm, +egy kis pohár tejfölt (ha nincs, akkor tej, kefir is jó), ezt kézzel összekeverem, dagasztom, és kb egy deci olajat, vagy 10 dekányi olvasztott vajat is szép lassan beledolgozok. Amikor jól összedolgoztam, letakarom és félreteszem keleszteni, ha elég meleg van a konyhában, fél óra is elég.

A dagasztás végére szinte a krumpli is megfő, azt megpucolva krumplinyomón áttöröm, (ha nincs villával is össze lehet törni) ezt is félreteszem.

Fél kiló túrót egy nagyobb tálba öntök és azt villával összetördelem, hogy minél kisebb göbökből álljon, majd hozzáadom a cukrot (ízlés szerint), teszek bele vaníliás cukrot, reszelek bele citrom héjat, és egy kis pohár tejfölt is beleöntök, ezekkel is összekeverem, majd az összetört krumplit is hozzáadom és jó alaposan összekeverem az egészet.
(Akkor jó, ha a krumpli szinte egyneművé válik a túróval, ha észre sem lehet venni benne.)

Közben a tészta is megkel, azt óvatosan a deszkára borítom és tepsi méretűre nyújtom, majd belehelyezem a kivajazott tepsibe, ahol kicsit pihentetem, majd rákanalazom az előkészített tölteléket. a tetejét egy felvert tojással megkenem.

Ebből a mennyiségből egy nagy gáztepsi lepény készült + egy tekercs töklekváros bejgli, amit legközelebb mutatok meg, mert most túl gyorsan elfogyott, nem sikerült lefotózni :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése