2012. szeptember 2., vasárnap

Töklekvár

Töklekvár? Hogy mire nem vetemedik az ember :)
Igaz manapság mindenfélét kipróbálunk, miből mi sül-fő ki......

A múlt héten láttam a tv-ben, már nem emlékszem melyik csatornán, hogy töklekvárt főztek, és hogy dicsérték, milyen finom, meg hogy családi recept..... nem győzött meg annyira hogy szaladjak a piacra tököt vásárolni, de azért kíváncsi lettem rá.....
Tegnap pedig kaptam egy kisebb fajta tököt, hogy rántsak belőle, azonban rántott tökre éppen nem fájt a fogam ....
eszembe jutott, hogy nosza itt az alkalom próbáljuk ki a töklekvárt, meg néztem pár receptet a neten, és én így készítettem el:

Alapanyagok:
1 kisebb fajta tök
2 egész citrom
1 kisebb darab gyömbér
kb fél kg cukor

Elkészítés:
A tököt megpucoltam, kikapartam a magrészt, majd lereszeltem.
Hozzáadtam a citromok reszelt héját és a levét is, hozzáreszeltem a gyömbért, és végül a fél kilónyi cukrot is beleöntöttem. Ezt az egészet összekevertem, és félre tettem egy félnapra (egyik helyen olvastam, hogy egy napig hagyja állni, de nekem nem volt türelmem, kíváncsi voltam erre a lekvárra)
Ekkor az egészet összeforraltam, főztem egy darabig, majd a tűzről levettem és botmixerrel összeturmixoltam, majd újból rottyantottam rajta, de ismét nem sokáig, mert kezdett kifröcsögni a fazékból.
Melegen az előkészített üvegekbe töltöttem és száraz dunsztba kerültek.




Most frissen melegen  megkóstolva, érdekes enyhén csípős (a gyömbértől), pikáns citromos íze van, nekem tetszik, a párom, nem akarta megkóstolni, majd azt mondta kóstolás után: "ez becsapás, ha nem tudnám, hogy tök, még azt mondanám, finom"  :)

Kíváncsi vagyok kihűlve hogy fog tetszeni?



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése